Le Pecq

  
 
Här är lite bilder från min lilla promenadsträcka till och från tågstationen. Området Le Pecq är allmänt mysigt och franskt och MYSIGT, trots ganska tråkigt väder. Det är ganska litet, eller det är faktiskt väldigt litet, men jag har inte hunnit utforska desto mer. Det finns ett café, ett bageri, en minibutik, ett apotek och en bensinstation. Utöver det verkar det mest vara parker och bostadsområden. Ska vandra runt lite mer när vädret blir lite trevligare, nu är det mulet och småregnigt mest hela tiden.
 
 
Mitt bostadsområde ser ut såhär, ett ganska stort antal likadana hus utplacerade enligt bilden till höger. Alla husen ligger officiellt på den större gatan i mitten och har nummer efter den, men de små "tvärgatorna" (egentligen mer som gemensamma gårdsplaner) har egna namn och kan också användas som address.
 
 
Här är mitt hus, direkt från Instagram med filter och allt, for your viewing pleasure. Mitt fönster är det som syns på bilden, jag har fönsterluckor! Så omständigt men så charmigt! I går satte jag och Christoph ihop mitt skrivbord, från IKEA såklart (De kör Volvo också, Christoph säger att de är mer svenska än franska fast de bor i Frankrike), så nu kan jag komma i ordning ordentligt och sen kan jag visa bilder på mitt rum. Känns lite mer safe att installera sig ordentligt nu efter nästan en vecka, nu när jag vet att vi inte hatar varandra, jag och familjen.
 
Salut!
 
P.S Egentligen är mitt bloggnamn inte riktigt passande eftersom jag faktiskt bor utanför det som räknas som egentliga Paris. Det är dock ganska lite som faktiskt räknas dit så jag behåller det, dessutom låter det inte lika trevligt med "Parisförortsvår".
 
 

   

 

Kommentarer:

1 faster Eva:

skriven

Ser jättemysigt ut!

2 Hanna S:

skriven

Fint hus!

Kommentera här: