Barnvakt en fredag

Blev ombedd att sitta barnvakt ikväll så Märta och Christoph kunde få lite barnfri tid och äta ute och ta ett glas vin. Det är inte så mycket begärt, det är ju ändå kvällstid och barnen sover. Dock så har Lucas den senaste tiden i princip sovstrejkat och skrikit i minst en timme på kvällarna innan han har somnat. Inte optimalt om man är ensam och dessutom har en tvåmånaders bebis att ta hand om samtidigt. Men - ikväll så har båda sovit som stockar! Lucas var på väg att börja skrika när jag la honom, men då tog jag honom i famnen en stund tills han blev lugn, sedan accepterade han att jag la honom. Jag var kvar i hans rum en stund, sedan sa jag godnatt och gick. Inte ett ljud sedan dess. Noah vaknade och började gny precis när jag kom från Lucas rum, så jag plockade upp honom och vaggade honom lite och han slocknade som ett ljus. Båda sover fortfarande, har till och med varit och kontrollerat att de andas.

Ni kan kalla mig Child Whisperer.

Kommentarer:

1 Emelie:

skriven

Så fint! Hade jag varit där hade de aldrig slutat skrika. Jag är inte så bra med barn :(

2 Faster Maria:

skriven

Bra jobbat Agnes!

Kommentera här: