Mesig strejk

Vi har ingen skola idag för alla lärare i Queensland (sämst betalda i landet tydligen) har gått ut i strejk. För idag.

Jag skrattade nästan när jag hörde det, men det är tydligen så det går till här. De meddelar att de ska strejka den här dagen, sedan gör de det och dagen efter kommer de tillbaka. Om de inte får sina krav mötta så bestämmer de en till dag osv.  Det känns som att det är aningen mer effektfullt att bestämma en dag som de ska strejka från och med, och sedan fortsätta strejka tills de får som de vill.

Men jag klagar inte, det är inte varje dag man får randomledigt en tisdag. :)

Kommentarer:

1 Ävelicious:

skriven

kolla in min blogg!

Du kommer inte ångra dig baby :*

http://evehedberg.blogg.se

2 Märta:

skriven

Jo vem tackar inte nej till det? Förövrigt så har vi ju ledigt halva onsdag och torsdag-fredag:P

3 Mia:

skriven

Haha, helt kul =) Önskade jag hade så ibladn ;P

4 bitte:

skriven

Hej tänkte tipsa dig om min tävling där du kan vinna

En snygg väska och ett presentkort på 500 kr

5 anna:

skriven

haha. inget att klaga över precis:p när jag kommer till skolan på måndag kommer jag ha vart i skolan en dag på två veckor. det är lite tveksamt för en naturare. menmen.

6 Emelie:

skriven

Sv: Fusk att du redan vet. Jag drömmer typ mardrömmar om att vara tvungen att gå naken på balen :(

Kommentera här: