okej...

Nu har ju datorn varit lagad ett tag, och skolan har faktiskt börjat förra veckan. Men saken är, jag bloggade aldrig riktigt för att jag själv tyckte det var roligt, det var mest för att kunna hålla kontakten med er.
Så ni kanske förstår om det är lite segt att börja igen nu när jag inte har gjort det på så länge. . .

Lovet tar vi senare, det var långt men det hände inte så mycket. Jag fick besök av familjen, åkte till sydney och ett par vändor till brisbane och blev nästan "instängd" i Cairns p.ga. massa massa regn. Men ska jag berätta om det så kan jag ju lika gärna göra det med bilder och det har jag inte riktigt tid med nu.

På tal om massa regn så har det regnat här i nästan en vecka nu, och ovanpå det så har vi haft två cyklonvarningar och en del mindre översvämingar i orter runtomkring. Ganska intressant väder. Jag och Shani tog en spontanpromenad i söndags. I hällande regn gick vi ett par kilometer, vi hittade en ganska översvämmad bäck som vi badade i. I den bäcken tappade jag också min flipflops så jag fick gå utan skor tillbaka. Dock så är det ganska vanligt här i en landsort. . . :p

I övrgit så har det inte hänt så mycket, skolan är som skolan vanligtvis är. Men i dag så blev jag och tre andra från min multimediaklass ombedda att göra ett särskilt projekt för skolans 50års jubileum. Detta projekt är en CD/DVD om skolan sedan den startades och fram till idag, med elever, händelser och allt sånt. Vi kommer jobba med det ända tills terminsslutet i juni och de andra kommer fortsätta längre om det behövs. Och det som är mest bra är att vi inte måste göra uppgifterna som de andra i klassen gör, vi har projektet som våran enda uppgift och den räknas in i våra kompetenslistor.  Sånt är roligt. :)



Kommentarer:

1 hanna:

skriven

Vad läskigt med cykloner :o! Tur att det bara var varningar :)

2 Anonym:

skriven

Äntligen! vad kul att du bloggar igen. Har du fått info om lovresan? Här är det -22 brrr.

kram Mamma

3 Anonym:

skriven

Jag håller med mamma Marie, jag har saknat ditt bloggande. Det är så roligt att få höra lite från "Down Under". Hoppas du trivs och har det bra fortfarande. Kram från Annakarin

4 Anonym:

skriven

Det var ju på tiden att du började blogga.

5 Mia:

skriven

Wiie ;) Kul att du är tillbaka här också.. men skriv när du vill - för du vet att vi vill att du skriver varje dag typ xD

6 Agnes:

skriven

Ska du säga Märta, du har ju inte ens kvar din blogg.

7 Anonym:

skriven

Tror du ja.

8 Agnes:

skriven

Hemliga bloggar räknas inte.

9 Anonym:

skriven

Inget är hemligt nu för tiden.

Kommentera här: