Im here for a good time, not for a long time.

Nu har skolslappheten kickat in på riktigt. Idag bytte jag ut den vanliga engelskakursen mot en betydligt lättare variant. Inte för att jag inte klarar den svårare utan för att jag inte vill ha massa hemläxor hela tiden och behöva anstränga sig för att bli godkänd på uppgifterna. Varför ska jag sitta med hemläxor om det ändå inte har nån betydelse för min framtid? Då kan jag ju lika gärna ha roligt istället. 
En text på 500 ord om ett yrka man vill ha i framtiden låter ju betydligt trevligare att pyssla med än ett 'persuasive speech' på 4-6 minuter där man ska övertyga sin publik om sin ståndpunkt i en mediafråga.
Så därför bytte jag.


P.S. Rubriken var min homestay coordinators kommentar när jag och Anne sa att vi ville byta 'ner' oss i engelska. :p

Kommentarer:

1 Emelie:

skriven

Haha, det var ett klokt val! :)

Kommentera här: