Tisdag

Det känns snarare som måndag eftersom vi hade ledigt igår. Den här veckan kommer nog försvinna ganska snabbt, men det är ju inte så ovanligt.

På morgonen fick vi stressa för att det skulle tydligen komma ett lass japaner över dagen och de behövde buddies igen. Dock var det bara för idag, men ändå. Jag tycker det är ganska kul att de har utbytesstudenterna som buddies, det känns ju som mer rimligt att man han en australiensare. För engelska är ju bara vårat andraspråk och japanerna kan sällan bra engelska så det blir ännu svårare.
Annars var det ungefär samma sak som förra gången, förutom att den här gruppen var väldigt(nu är jag elak) ful. Inte för att den förra var speciellt snygg, men det här var... Ja. Inte mer elakt nu.

Det var för övrigt en bra dag, jag hade inte gjort matteläxan men våran lärare kollade aldrig eftersom vårat klassrum var sprängfyllt med japaner(ungefär hälften av buddiesarna i samma klass..) så vi gjorde bara lite antackningar om logaritmer. Känns väldigt bra att jag redan kan det. Något så när iallafall.

Nu regnar det och är allmänt dystert så jag vill gärna sitta under en filt och dricka te. Jag ska nog ta och göra det. Det här är nog det närmsta man kommer höst här. Jag saknar hösten lite faktiskt. Jag gillar höst.

Kommentarer:

1 hanna:

skriven

Hade du fått halka omkring lite på gatorna här hade nog din höst-längtan mattats lite. ;)

2 anna:

skriven

ja vi har full höst. eller nej, snarare vinter.

vi åker i juni nångång tror jag. iaf i 2:an :D

3 Mamma:

skriven

Tisdag??!

Det är nu fredag hos dig o inget nytt på bloggen..

4 steffi :P:

skriven

hurru agnes :D du var väl med i den där lucia grejsimojsen förra året? och på uttagning, ska man sjunga? :S vad ska man sjunga? XD

5 Agnes:

skriven

Hurru steffi. ;)

Jag var faktiskt aldrig på uttagningen. Jag var anmäld, men den kom inte fram i tid. Jag fick hoppa in eftersom det var en tjej som hoppade av. Men ja, man ska sjunga. Spelar dock inte så stor roll om man faktiskt kan sjunga, det var väl två stycken som kunde förra året. :P

6 steffi :P:

skriven

aa jag var inte heller på uttagning utan det var flera som hade anmält mig:D okej men braaa det känns lite bättre nu:D:D för jag sjunger nämligen jätte fult:D:D

7 Evelina:

skriven

Agnes, Nu tycker jag att du ska skriva en blogg till ! Det är ju tisdag nu, en vecka har gått och ingen ny blogg ? :p Skriv skriv skriv !

8 Pappa:

skriven

Hejsan Agnes!

Du har ett visst ansvar mot din familj och dina vänner som fortfarande finns i Sverige att hålla kontakten då och då! Bättring på blogg och mail!

9 Vanessa:

skriven

Gillar du australien? :)

Kommentera här: