Tisdag

Idag var det jättevarmt. Det var verkligen olidligt. Speciellt under Outdoor Ed, vi fortsätter med bågskytte. Så fort det inte var våran tur så flydde vi till skuggan, men sedan kom en bitter man och förklarade att vi inte fick vara där.
Han var mycket, mycket arg och skickade oss till våran lärare och försökte även få iväg en kille till RTC:n.
Men vi hittade en annan skugga så vi slapp bli brända och få massa hudcancer.

RTC:n är ett rum dit man skickar folk som inte uppför sig. Skolpolicyn är att alla har en fri vilja, och att man själv väljer sina handlingar och accepterar konsekvenserna av dem. Om man bryter mot en regel så frågar läraren/vem som nu är ansvarig "What are you doing?", som följs av "Which rule are you breaking?" och "What happens if you disrupt again?" .
Om man får frågorna men sedan stör igen så har man valt att lämna lektionen. Då skickas man till RTC:n och där får man tänka över sitt beteende och fundera på ett sätt att förhandla sig tillbaka till lektionerna.

Nu vet ni det. Jag ska dricka lite te nu tänkte jag mig. Annars blir det nog en tidig kväll, jag är jättetrött.

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Visst är det härligt med värme...=) iaf i måttliga mängder. Bra att ni söker skugga men glöm för alldel inte solskydd. Här hade vi -7 och lite tunn is på sjön i lördags.

2 Anonym:

skriven

Hej!



Vad härligt det låter med värme, det känns lite avlägset....vi har precis börjat klä oss lite varmare.Kanske man skulle införa ett RTC rum,undrar om jag hade fått jobba kvar i skolan?:-)Ha Ha

Hade vi behövt mer diciplin i den svenska skolan, vad tycker du Agnes? Intressant, tycker jag eftersom jag jobbar i skolans värld.



Ha det så gott i värmen!



Kram från Annakarin

3 Alina:

skriven

Fin blogg du har! Om jag inte sagt det förut? :)

4 anna:

skriven

om du syftar på språkresan så förstår jag vad du menar men att panikbaka var inte så kul. inte alls.

det där kändes som lite gammeldags skola, typ skamvrån. Men kul att ni har det varmt för det har vi ju inte här.

kram

5 Hanna:

skriven

Ingen Agnes på RTC:n än antar jag :P

6 Agnes:

skriven

Hahah, hannabanana, det är inte ofta folk hamnar där. Då ska man vara väldigt otrevlig. Men nej, ingen Agnes där. :P

Kommentera här: