Presentation Evening

I går kväll var jag och tittade på när elever som har presterat bra i skolan eller i sport under året fick lite uppmärksamhet. Det var för det mesta långtråkigt, med utdragna tal från alla 'wellfare leaders' (en för varje år) och väldigt många som fick diplom och grejer. För att få ett diplom för prestationer i ett ämne som måste man ligga på stadigt A under ungefär hela året och sådant. Kan verka lite som att man hyllar de som är duktiga och förbiser de som inte presterar lika bra, men jag tycker att det är en bra grej. De får antagligen många att kämpa lite mer eftersom ett sådant diplom är väl en bra sak att bifoga i ett CV eller nåt. Och så är det ett sätt att öka skolandan, det är så mycket mer av sådant här än det är i Sverige känns det som.

Annars inget nytt, skolan går bra, det är bara en månad kvar till lovet nu. Vädret bilr stadigt varmare också.
Om jag tar mig tid i helgen så ska jag ta lite bilder på mitt hus så ni får se hur jag bor. Bilder var ju uppskattat förstod jag det som. :)

Kommentarer:

1 ullaelisabeth:

skriven

Hej Agnes!

Här har morfar gått på sin morgonpromenad,klockan är 06,30, jag vill gå när ljuset kommer. Det är mörkt här och termometern visar -14 grader.

Annars tycker vi att det är jättekul att läsa din blogg, vad du än skriver om, vi tycker att avståndet

kortas till dig med bloggen.

2 Hanna:

skriven

Loven är det som håller en uppe :D

Kommentera här: