Onsdag

Kolla vad smidigt. Genom att inte blogga på ett noga uträknat antal dagar så verkar det som att jag har uppdaterat varje dag. Om man inte läser regelbundet då. Eller kollar datumet.
Nej. Jag är inte skapt för att blogga. Men jag ska försöka iallafall, för det finns nog några som tycker det är intressant. Och sedan kan det ju vara roligt för mig att titta tillbaka och läsa om vad jag gjorde.

Jag tänker låtsas att den senaste veckan inte fanns. För jag orkar inte anstränga mig så mycket att jag skriver om allt det också. Så idag räcker för tillfället.

I skolan hände inte mycket, vi började på våran matte uppgift. Det är lite som en stor hemläxa, eller hemprov om man så vill, fast vi jobbar med den i skolan också. Jag tror jag föredrar den svenska sättet att ha matte framför det här. Maths assignment. Krånliga saker.
Efter skolan så skulle Victoria, Anne, Shani, Renee, Jade och Sarah komma upp till mig och titta på film, men de tre sista fick förhinder så vi blev bara fyra. Eftersom två av oss(inga namn, men det är inte någon från Skandinavien...) är väldigt lata så gick vi först ner till parkeringen för att se om någon vi känner skulle köra hem. Ingen tur där så vi fick gå iallafall.
Så vi tittade på ConAir och Save the Last Dance. Vid sju så gick sällskapet hem och jag bytte lakan, duschade och städade mitt rum. Ett ganska fint dagsverke tycker jag.
Nu är min renbäddade säng väldigt lockande. Jag är trött, trött, trött och har lite ont i ryggen av någon oidentifierad orsak. Troligen helgens camping eftersom jag sov på en kvarts madrass och knöligt gräs. Imorgon så har vi mystorsdag som vanligt. (9.00 till 11.20) Tyvärr så hörde jag några prata om att denna trevlig skoldag ska ändras till en vanlig eftersom skolungdomar har gjort olagliga saker på stan under tiden som de normalt hade varit i skolan. Jag hoppas det inte stämmer. Torsdagar är mycket trevliga.
Men en glädje också, vi ska ha en till uniformfri dag!! Nästa vecka förstod jag det som. Uniformfri dag är nästan lika roligt som lov. Haha, inte riktigt kanske..

Nu ska jag bara dricka upp mitt te och sedan ska jag soova!

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Vad trevligt med lite news från dig!!! Om du har ögonen öppna ska du få news härifrån i bildform, vad sägs om det? Här är det höstlov och vi har varit i Kiruna hela dagen.

2 Vanessa:

skriven

har märkt det :)

varit där nångång?

3 Vanessa:

skriven

vad kul! :D

Kommentera här: