Inget nytt

Idag har jag bara segat runt hemma. Mitt i all min misär(Oroa er inte, jag överdriver. Dramtik och sånt.) så har jag iallafall en ljuspunkt. Google översätt. Översätt. Skapad för att underlätta kommunikation mellan människor eller för någon annan god sak, men lyckas inte riktigt.

Klicka er in på sidan och översätt valfri hemsida. Förslagsvis en blogg.
Det smidiga språkverktyget omvandlade mitt "Vi åkte in till stan och där blev jag sjuk av en nudelrätt och mådde dåligt hela eftermiddagen. Lagom roligt var det." till det lite mindre korrekta men mycket  mer underhållande "We went into town and where I was sick of a nudelrätt and felt bad all afternoon. Just in time, it was fun. Fantastisk uppfinnig tycker jag.
HAHAHAHAHA!
Min blogg är dock inte den ultimata, hittade inte mycket roligt förutom det ovan.
Vill man ha lite mer roligt så kan man kopiera den översatta texten och översätta den tillbaka till svenska i textöversättaren på samma sida. Det blir inte mycket rätt.

Roligheterna startar här

(Och nej, det var givetvis inte så att jag borde ha övat på min monolog eller filat på mitt Art-projekt. Inte alls.)

Kommentarer:

1 pappa:

skriven

Hmmm, det verkar som om att du behöver en uppsträckning av en elak pappa för att du ska komma igång! SLUTA DEGA!!!

Puss

2 Agnes:

skriven

Men det är lov. :)

3 anna:

skriven

hahah. det var väldigt kul. och användbart:)

4 Hanna:

skriven

Haha, översättare på nätet är sjukt värda. Hade också varit väldigt användbara för slöa personer om de bara hade funkat lite mer felfritt. Men roligare så här så klart! :D

Kommentera här: