Japaner

Okej. Japaner är officiellt mitt favoritfolk. Speciellt söta utbytesstudenter som bor hos oss och lämnar gulliga brev när de åker. Tre tjejer den här gången, och de var så söta så att jag nästan fick hål i tänderna. När de skrattar så täcker de för ansiktet med händerna och de skrattar ofta. När de inte förstår vad man menar och när de blir generade.
Och så är de sådär entusiastiska! (Ååååååh!) :) Man kan inte annat än gilla dem.

De här var dessutom extra älskvärda. I fredags kväll så skulle jag gå på en tillställning så jag hade klätt upp mig lite och sminkat mig. De tittade lite på mig och pratade lite japanska och sedan sa de: You are hot!
Det gjorde hela min kväll, så himla gulligt!
De åkte vidare i morse, men de lämnade små brev till oss, helt fint ihopvikta. I mitt stod det:
You are a very x2 cute girl. We want to go to Sweden, can we please stay at your house? Of course you can come to Japan and stay at our house. You'll be happily ever after. Please can we keep in touch?

Jag ville bara behålla dem!



Annars har helgen varit ganska händelselös. Jag gick upp till utsiktsplatsen och satt där i en timme. Man märker verkligen hur starkt solen lyser för när jag kom hem hade jag jättetydliga linjer efter mitt linne.
Idag har jag bara slöat runt och skrivit färdigt min engelska. Analytisk uppsats på 600-800 ord. Nu är jag iallafall färdig och jag har mer än 800 ord fast jag hoppade över lite saker som de rekommenderade att skriva om. Jag kommer säkert få lägga till dem iallafall, haha.
Nu har jag bara matten kvar, ett jättetråkigt assignment. Teresa är nästan färdig och hon är bra på matte. Jag kanske borde låna hennes ett tag? ;)
Och sen måste jag kludda lite ansiktshalvor också, bildprojektet ska in måndag nästa vecka. Inte i morgon, men måndagen efter. Mitt projekt är helt värdelöst och jag gör ett jättedåligt arbete, men jag orkar helt enkelt inte bry mig. Jag hade nog tillräckligt bra på teorin för att klara godkänt i betyget.

Nej, nu ska jag göra lite mer nytta tror jag. Eller bara slöa en stund. Det är ju ändå hela två veckor till lovet. Herregud. ;)

Kommentarer:

1 pappa:

skriven

Apropå ingenting, jag läste att man inte har osthyvlar i Australien. Är det så att all ost som säljs är färdigskivad? Finns det "hel" ost att köpa i affärerna?

2 Agnes:

skriven

Alltså, det finns väl osthyvlar men ingen använder typ dem. Man köper ostarna hela och skär med kniv. Knepigt.

3 Emelie:

skriven

Åh, jag vill också ha en egen japan! :)

4 Hanna:

skriven

Japan til mig med tack ^^

Kommentera här: