Fredag hela veckan

Så känns det iallafall. Tiden går så snabbt här! Veckorna bara försvinner och egentligen så vill jag ju dra ut på det, litegrann iallafall.
I helg har jag iallafall planer. På söndag ska vi åka till Port Douglas över dagen, det är en jättefin kuststad. Jag hoppas på stranden men jag tror att vi skulle gå på nån marknad eller titta på sevärdheter. Det är egentligen alldeles för varmt för att jag ska ha lust att göra det. Bara av att promenera hem så svettas man floder och smälter bort. Det är ju i och för sig uppförsbacke i stort sett hela vägen, men iallafall! Det är extremt varmt, och egentligen är det inte ens varmt än. (Betyder-det kommer bli ännu varmare.) Idag och imorgon så ska jag iallafall försöka göra lite skolarbete. Matte-assignment, bildprojekt och engelska, som utbytesstudenterna för övrigt får extrem särbehandling i. Vi ska block exams och skriva en bokanalys baserat på en fråga som egentligen är hemlig fram tills man ska skriva den. Men, eftersom engelska är vårat andraspråk så har vi fått en annan fråga som vi fick veta idag. Så nu har vi två veckor på oss att skriva analysen och vi får dessutom lämna in den för rättning en gång. Vi måste skriva den under själv provtiden, men vi får ta med oss det som vi redan har skrivit och bara skriva det igen. Det innebär att jag bara har ett prov att plugga till. Anne har fyra om man gör som jag och räknar bort engelskan. Och det gör man.
Nu ska jag ta och läsa ut boken som jag ska analysera, To Kill a Mockingbird för de som är intresserade.

Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Den läste jag när vi läste böcker på engelskan i ettan. Den är ganska okej, men inte sådär jättegripande har jag för mig.

2 Ida M:

skriven

Hej. okej : ) Kajsa är lite borta, ska till Perth till och börja med iaf : ) Annars hade det varit roligt att träffas, får höra av mig om jag kommer till den sidan av landet. Men det är ju verkligen stort, läste att det var nått på 200 mil till närmsta större stad från Perth : S

3 Anonym:

skriven

Samma som Hanna, fast jag tyckte om den :P Inte så mkt när jag väl läste den, men sen tyckte jag den var bra :)

4 Anonym:

skriven

Och jag som säger samma som Hanna är Henrik Elenius om du undrar... :P

Kommentera här: