En tanke

En sak som precis slog mig. Med tanke på tidsskillnaden (som numera är nio timmar p.g.a. vintertid.), skulle jag kunna skicka ett mejl till nån i Sverige och sedan få tillbaka ett svar, innan jag har skickat mejlet? Om man ser till vilka tider som står i mejlet alltså. Eller skulle tiderna på nåt sätt 'översättas' så att personen skulle få mejlet i Sverigetid fast jag skickade det i Australientid? 
Det här låter nog ganska puckat för jag förstår inte riktigt själv vad jag skrev. Jag är trött och svamlar.
Men tanken var god och jag bloggar iallafall. (Tredje gången idag!!).
Jag får helt enkelt göra ett litet experiment. 

Kommentarer:

1 Mia:

skriven

Haha.. det där förvirrade mig xD

2 Hanna:

skriven

Jag tror mejlsidan man använder skiver när mejlet är "inkommet" eller vad man ska kalla det... fast man kan väl kolla när det är skickat också.

Men du har ju kvar din hotmail, går inte den i sverige tid? Eller tar den datorns Australien tid?



Nu blev jag också förvirrad x)

3 H:

skriven

Det funkar med sms.

När min bror som är i NZ skickar sms och jag svarar så svarar jag före jag fått sms:et

Kommentera här: