En förlorad vän

Jag har nog förlorat en kär kamrat och ständig följeslagare. Något hände på efterfesten i torsdags och sedan dess har jag varken sett eller hört något. Vi har gjort mycket fint tillsammans.

NÅGON JÄVEL HAR SNOTT MIN KAMERA! :(

Haha. Mest troligt så är det så, men jag ska höra mig för bland mina vänner när de kommer hem från schooliesveckan, det kan ju vara så att den ramlade ur min väska eller nåt. Så det kanske kan bli en återförening om jag har tur.
I övrigt så var både Valedictoryn och efterfesten jättejättejättekul! Lite småsegt under middagen bara, men att titta på hur alla studenterna anlände var roligt. Det var folk som kom på enhjulingar, i en polisbil, i en kundvagn och i limousiner. Två tjejer kom i en gigantisk jättebil. Den var helt enorm, man kunde lätt gå upprätt under den!
Min favorit var ett gäng tjejer som kom i en lastbil, de spelade partymusik och dansade på den där lyftsaken. Ni vet, backluckan som man kan köra upp och ner. :p
Och efterfesten. Seriöst den roligaste festen jag nånsin varit på. Det var en jättestor lägereld, dansgolv med DJ och massa människor. Jag vågar inte säga hur länge vi var ute(haha... det var länge.), men jag har inte haft så roligt på ett bra tag!

Annars har det inte hänt så mycket sedan sist. Alla proven och inlämningsuppgifterna är avklarade. Jag tror det gick bättre än väntat med mitt bildprojekt, men matteprovet gick jättedåligt. Godkänt om jag har tur. Det var seriöst det sämsta matteprovet jag nånsin skrivit. Och min mattelärare är inte så förtjust i mig till att börja med heller så jag känner mig lite osäker. Ingen större fara dock för det är ganska ömsesidigt.
Veckans besvikelse inträffade igår, jag och Anne var ute på stan och så kommer det fram en man och frågar om vi vill ha en gratis hårklippning. Jag är inte helt lättlurad, men jag ville gärna ha en gratis hårklippning så jag frågade om villkoren. Det enda villkoret var att man inte fick välja frisyr och den som de skulle klippa var nån jättemodern sak som kräver massa stylingprodukter och en timme på morgonen eller nåt. Jag blev besviken, för jag har alltid hoppats att jag ska stöta på nån frisör in training eller nåt som klipper folk gratis. Klippa håret är dyyyyrt!

Nu har jag iallafall lov. Eller det är inte officiellt lov än, men jag har inte skola imorgon. Jag tror jag förväntas vara i skolan på fredag men isåfall kommer jag inte ha lektioner. Så det är lov! Åtta veckor. Det känns bra.

Kommentarer:

1 Pappa:

skriven

Den där "lyftsaken och bakluckan" kallas för flak, bara som en upplysning.

2 rova:

skriven

lyftramp :P

3 Agnes:

skriven

Men. Folk kommenterar ju alltid på fel saker. Är det ingen som har nåt att säga om att min kamera har blivit stulen? x)

4 rova:

skriven

haha, matti förlorade sin telefon på festivalen :P bästa brevet jag nånsin läst från polisen.

En kamera är fortfarande en kamera.. en mobil är allt :P

5 Hanna:

skriven

Synd på kameran, hoppas den dyker upp och synd på vännen också :(.

6 Agnes:

skriven

Haha, hanna du missförstod. Jag syftade på kameran som min vän :P Fast nu när jag läste i efterhan så kan det verka som att jag förlorat både och faktiskt. :s

7 Hanna:

skriven

Jaha! Jaja, det var ju bra i så fall x)

Kommentera här: