Start saying your goodbyes

Jag har fått en familj. :D
Eller familj är kanske att ta i, det är en ensamstående kvinna som driver ett Bed and Breakfast ca 2 km från min skola.
Jag ska bo tillsammans med henne och en annan utbytesstudent från Tyskland.
Min värdmamma heter Isabel och hennes hemsida hittas här för intresserade. Det verkar vara himla vackert där! :)

Det ser ut att bli som semester(förutom skolan då, men den sägs vara väldigt lätt.), för hon sköter allt i hushållet och kräver ingen hjälp från studenterna.(Hon har tagit emot studenter i 20 år..) Bara att hålla rent i mitt rum och vara hemma vissa tider. (Vilket är fullt rimliga krav, men jag är lite förvånad över hur lätt jag slipper undan.. ) Fast men ska förstås inte ropa hej för tidigt.. :P
Det finns även tillgång till internet (:D:D), båda hemma och på skolan så jag kommer nog kunna uppdatera ganska frekvent. :)

Packningen är också avslutad, dock lite misslyckad eftersom väskan fylldes till lite högre grad än jag hade velat. Men den är långtifrån full.

Men, tro för all del inte att min resa är det minsta säker än bara för att mycket verkar ha löst sig till min fördel.
Om inte jag får ett visst brev med posten imorgon blir det problem. Mitt pass har nämnligen varit ute på äventyr, och som bekant är det ganska viktigt att ha ett sådant om man vill ta sig in och ut ur andra länder. 
Och ja, det är Ef som har haft det.
Så då vet ni vad som kommer bli morgondagens gnäll. Ifall jag inte får det alltså.

Kommentarer:

1 Matti:

skriven

Hur lyckas man tappa bort ett pass egentligen? :P

Nåväl, bra att allt annat löst sig iaf. Btw så började jag nyss asgarva åt kommentarknappen...

2 Emelie:

skriven

Jag tyckte kommentarknappen var söt jag...

3 rova:

skriven

Inge gnäll på kommentarknappen nu :P den ser trevlig ut ju :)

4 Agnes:

skriven

Matti: Som dagens överraskning så var det inte Ef's fel. Passet hade varit på posten i en vecka, men vi hade inte fått någon avi. :S

Och inget mobbande av min kommentarknapp!



Emelie och Rova: Precis, tack!:)

5 Matti:

skriven

Dryg post... Dessutom sa jag aldrig att kommentarknappen förtjänade att bli mobbad. Den är ju frän som Emelie skulle uttryckt det (jepp, jag mobbar henne istället). Däremot blir jag lite avundsjuk för att jag inte kan fixa nåt på datorer :P

6 Mia:

skriven

Yeaaay du kan uppdatera :D!!

7 Hanna:

skriven

Låter som ett jättehärligt ställe du ska vara på. Kollade hemsidan lite snabbt och det så underbart ut! Bra att du har dator också så vi kan få veta vad som händer :D

Kommentera här: