I wanna speak although I've got nothing to say

Det är jättesegt att ladda upp bilder, så för att inte ockupera internet hela tiden så laddar jag upp några i taget innan jag publicerar inlägget. Bara så ni vet.

Idag var min officiellt första dag i skolan, jag fick ännu en rundvisning fast den här gången med massa information, t.ex. om vilken signal som betyder vad i nödsituationer. De har för övrigt mycket bättre beredskap här i Australien än i Sverige för nödsiuationer.
Min första lektion var engelska och den hade jag tillsammans med en annan utbytesstudent, en jättegullig tjej från Norge. Vi kan fuska från engelskan om vi vill eftersom vi förstår varandras språk.. ;)
Eftersom jag inte hade varit på första lektionen så var det recess efter det, alltså lunch.  Sedan hade jag Modern Historia, vi håller på med ett arbete om rasism. Man skulle läsa ett citat och sedan ta ställning till det, om man håller med eller inte och referera sin åsikt till historiska fakta. Så bra att min kunskap om aboriginernas historia kommer till användning.. :P Jag får nog läsa in lite där...
Sedan hade vi ytterligare en recess, pratade med några tjejer på skolan och sen hade jag Outdoor Education. Vi ska ut och paddla kanot på torsdag, och om två veckor ska vi på en längre utflykt med kanot. Det blir nog kul. :)

Jag gillar verkligen den australiensiska engelskan. Efter varje ord som slutar på 'a' (eller på a-ljudet)så säger de ett litet r.(Teresar, sawr o.s.v.) Så har de massa charmiga uttryck också, och de är väldigt generösa med positiva ord. Lovely, beautiful, fantastic. Man blir glad. :)

Kommentarer:

1 Märta:

skriven

Haha, cute:)

2 Hanna:

skriven

Hur många utbytesstudenter är det på din skola?

3 anna:

skriven

vilken tur att gun-hild inte läser din blogg. hon hade dödat dig för "wanna"! haha

4 Emmzan:

skriven

hej gumman, hoppas du har det bra där borta :) du verkar trivas :) puss kommer sakna dej massa...

5 Agnes:

skriven

Hanna: Vi är fem stycken



Anna: Haha, jag vet. Men det är från en låt så hon hade fått döda den som skrev den.. :P

6 Tilda:

skriven

Hoppas du har det bra där nere :) Ska läsa din blogg varje dag nu :P

Kommentera här: