Världens coolaste namn

Paus från engelskan. Att skriva preface(Jag är inte riktigt säker på vad det är, men iallafall) är inte så hemskt alls. Det är tillochmed ganska roligt. Fast det är mest för att man ska analysera saker vilket innebär att jag kan hitta på hejvilt.
Det är det roliga med det. Min nya version av nyhetsartiklarna var väldigt bra också, sa min lärare. Så nu känns det ganska bra. :)
Jag borde dock ha gjort lite mer av arbetet i skolan, men Anne distraherar mig. (Det är inte alls mitt fel. Inte.)
Vi pratar en massa istället för att jobba. Anne är från Norge så vi skulle utan problem kunna prata svenska/norska med varandra men det är konstigt nog svårare än att prata engelska. Märkligt.

Imorgon händer det grejer iallafall, jag ska gå ner på stan med Vanessa och Teresa, vi ska äta och sedan ska Vanessa sova över hos oss. Det blir hur kul som helst, för Vanessa är jättekul. :)
Mer om det senare. (kanske)

På fredag så är det avslutning på majsfestivalen. Ja, de har en majsfestival här. Och som om inte det räckte så utses det även en "maise queen". De har en parad på fredag kväll på huvudgatan, så där kommer ni hitta mig. Jag är dock inte säker på sällskapet än, men senare så ska jag möta upp en kompis, (här kommer rubrikreferensen) Khulani. Hur coolt är inte det namnet? Jag har aldrig hört ett liknande. Eller åtminstone inte träffat nån som heter nåt liknande.

Nu måste jag fortsätta med mitt arbete.

Kommentarer:

1 Pappa:

skriven

Är denna Kuhlani en infödd eller kommer han/hon från något annat land?

2 Agnes:

skriven

Det beror lite på vad som menas med infödd, hon är inte aborigin men australiensare :)

Kommentera här: