I tap that!

Den här helgen har lätt varit bäst hittills! Sightseeing i all ära, men det är inte så kul att göra det hela dagarna varje helg.
Och eftersom jag hade så roligt så måste jag givetvis dela med mig:

Fredag:
Det. var. jättevarmt.
Skoldagen var mindre bra eftersom mitt engelskaarbete är ganska mycket fel så och det ska in om två veckor. Det som är fel är dessutom bara halva arbetet. Bra.
På recessen höll jag värmen borta genom att prata om snö med Wade. (Jag namedroppar för att visa att jag har vänner ;) ) 
Sedan gick jag hem och gjorde ingenting, men då kom Victoria förbi och vi gick till utsiktsplatsen som är ca 50 meter från mitt hus. Hon hade sett några snygga killar åka dit, men de var inte kvar. :P Eller så åkte de aldrig dit.
Men vi ledsnade och då gick vi ner på stan och fikade och tittade på folk. På vägen hem så stannade vi på en rugbyplan, la oss i gräset och tittade på solnedgången. Vi gick hem, men sen ringde Victoria och frågade om jag ville sova över hos henne, vilket jag gjorde. Vi såg på film och åt Brasilianskt ris som hon lagade. Jag och Victoria skulle egentligen ha varandras värdfamiljer, men eftersom jag inte kan bo med djur så var vi tvugna att byta. Jag är lite besviken, för det huset är litet och gulligt som de flesta husen här, men mitt är stort. Och kallt. Och Victoria har heltäckningsmatta i sitt rum medan jag fryser fötterna av mig om jag inte har skor på morgonen. Men det gör inget. :P

Lördag:
Jag och Victoria ville gå till utomhuspoolerna för det var bra väder igen. Jag fick låna en bikini av henne för jag hade inte med mig nån och vi orkade inte gå och hämta en. (Det är uppförsbacke hela vägen. Min ursäkt.) Iallafall så är Brasilianska bikinisar väldigt små. Victoria är större än mig men bikinin var ändå mindre än min egen. :S
Men den lilla bikinin kom aldrig till användning, för vi gick ner på stan istället. Vi köpte en frisbee, jag tog ut pengar och så drack vi ischoklad. En sak jag upptäckte då var att jag förstår portugiesiska rätt bra, Victorias mamma ringde och jag förstod vad hon pratade om.
Vi gick tillbaka till rugbyplanen(vårt nya stamställe?:P) och kastade frisbee ett tag innan vi gick hem.
På kvällen kom Anne och vi gick och såg en talangtävling på skolan, det var sjukt hur bra vissa var. En nioårig tjej spelade piano och sjöng en låt som hon hade skrivit själv, och hon lät som tjugo när hon sjöng.
Fast det var väldigt segt på slutet för de höll nämnligen på i tre timmar. Men det var trevligt ändå och vi träffade lite folk.
Sedan gick vi hem till James och pratade ett tag tills Isabel skulle hämta mig. Men hon hade glömt mig, så hon kom och hämtade mig i pyjamas. :P

Söndag: Idag var jag på en barbeque. :) En tjej som heter Erin fyllde 16 så jag och Teresa var där med massa andra och åt god mat och hade mjölkrig. Vi såg på ca 45 min av Sweeney Todd och åt äckligt mycket sötsaker. De hade minimuffins med glasyr som var jättesöta. (På flera sätt...)
Vi var där från tio till fyra, så jag har inte fått något annat gjort idag.
Jag ska äta lite och sedan duscha, för det var väldigt varmt idag med. :p

P.S. Rubriken kan ni ju fundera över...

Kommentarer:

1 mamma:

skriven

Vad bra att du har kul =)

det där med sightseeing tror jag att Isabel har för att förhindra hemlängtan hos sina värdbarn hon har ju varit med om många under åren. Här känner vi av att hösten är påväg det har blivit kyligare. Jag önskar att vi också hade en sommar att se framemot som du. Kramar

2 Henke:

skriven

Syftar rubrikerna på personerna ni stalkade utan framgång? :P



I så (fall) ska det va I´d

3 mamma:

skriven

4 Hanna:

skriven

å, Sweeney Todd, det vill jag se! :(

5 Mia:

skriven

Lät som att du haft en underbar helg ^^!

6 anna:

skriven

jag förstod den inte alls..

nu blev jag nyfiken.

Kommentera här: