Australien ...

.. har vissa märkliga reklamer. Ett exempel: För att sälja en mobiltelefon med touchscreen beskrivs det hur nöjda Rodney's kraftiga fingrar är med mobilen. Ett annat exempel är en reklam för kosttillskott där en tecknad fisk och en lika tecknad räka bråkar om vem som är bäst på att göra saker. Kommentarer är överflödiga.

... är väldigt mycket kallare än jag trodde. De senaste två dagarna har jag frusit ihjäl under rasterna. Jag vet att det är vinter, men ändå.

... Här skulle jag skriva något mer men jag har glömt vad. :S


Igår var jag 'downtown' med Victoria från Brasilien. Vi åt Kentucky Fried Chicken (inte så gott), köpte ett australiensiskt SIM-kort till mig, gick till W och köpte massa saker och TimTams. Det var däremot gott, choklad med nåt mousseaktigt inuti. Sedan gick vi upp till utsiktsplatsen på Hallorans Hill och upptäckte en grillplats och bestämde oss för att dra dit ala utbytesstudenterna och grilla nån kväll. (Vi är åtta stycken, alla är tjejer.:P)

Idag har jag inte gjort nånting. Jag kom hem vid ett efter ett möte med Ann (jag tänker inte skriva Mrs. Grimshore även om det är det jag kallar henne. Eller borde kalla henne :P) Hon hade inte så mycket att säga, vi fick fylla i en enkät om hur vi hade blivit mottagna på skolan och vad vi tycker om ämnena. i 'comments'-fältet så skrev jag,  'I love Australia. =)'.
Nv-fjäskandet har satt sina spår. x) Inte för att jag inte menade det då, för det är rätt trevligt här.

Övriga detaljer är att jag har ätit soppa till middag, haft en diskussion med Vanessa och Teresa om huruvida tårtor och liknande är mat(vi vet ju alla att det inte är det, men de är ju från Frankrike och Tyskland..:P) och bytt Modern History mot Visual Art. Första lektionen hade jag igår och då kändes det som att jag begick ett misstag när jag valde vad jag skulle byta till för vi ska ha ett gigantiskt assignment där man ska analysera och jämföra verk av två konstnärer som av nån anledning gick emot normerna under sin tid. Men idag fick jag lite papper och läraren gav mig lite böcker om lämpliga konstnärer så det går nog bra. Om inte så är det ändå bara fem månader, efter lovet så väljer man om.

Jag har förövrigt sett ett näbbdjur och ett gäng kängurur. Inga bilder finns, det var för mörkt, men näbbdjuret var sjukt litet. Det var verkligen mini. :P

Hoppas ni har det bra :)

Kommentarer:

1 Tilda:

skriven

Hujja ! Du verkar ha det riktigt roligt där!? :)

2 Emelie:

skriven

Du kan inte ta hem ett näbbdjur åt mig och Matti sen? Vi har haft djupa diskussioner om hur fulsöta de är, måste bara ha en :) Men kanske en hona är att föredra då, hannarna är väl giftiga om jag inte blandade ihop det här nu.

Hoppas du har det bra där nere!

3 Matti:

skriven

Nog finns det väl ogiftiga såna också? Dessutom tyckte jag vi kom fram till att det blir mer spännande med en giftig en :P Och för alla som vill läsa om giftiga näbbdjur hänvisar jag till:



158536-cutest-animals-that-can-still-destroy-you.html" rel="nofollow">http://www.cracked.com/article158536-cutest-animals-that-can-still-destroy-you.html



Bah, det blev ju ingen fin länk av det här... Men å andra sidan är jag ingen teknisk människa, lite klippa och klistra har ju aldrig skadat nån.

Kommentera här: